Hai orang-orang yg Beriman, jika datang kepadamu orang fasik membawa suatu berita, Maka periksalah dengan teliti agar kamu tidak menimpakan suatu musibah kepada suatu kaum tanpa mengetahui keadaannya yang menyebabkan kamu menyesal atas perbuatanmu itu( Al-hujuraat : 6 )

Saturday, December 18, 2010

Aku Sayang Kawanku

Sebahagian kawan2 aku

Hidup di dunia akan sepi tanpa kawan. Boleh dikatakan,kawan adalah orang paling rapat terutama bagi golongan muda-mudi dan tua-tui. (^_^).

Kawan boleh bimbing kita dan kawan pun boleh jatuhkan kita. Hah! Pernahkah kita rasa dibuang kawan? Rasanya,semua manusia akan rasa benda ni. Kadang-kala kawan baik mampu jadi kawan renggang,dan kawan renggang boleh jadi kawan baik. Itu adat dunia yang banyak menipu kita.

Ditikam kawan memang akan berlaku dalam dunia. Tak puas hati,rasanya semua ada.Malah aku sendiri pun ada perasaan tu.Lumrah sebagai manusia,bila cemburu kuasai diri,kita akan mudah jeles.Aku pun sama gak.

Tapi bila kita hilang kawan,baru kita sedar yang kita perlukan dia. Itulah yang aku rasa. Merasakan diri terlalu baik banyak membunuh kita. Bunuh perasaan dan bunuh ikatan kawan tu sendiri.

Aku cuba pertahankan ukhwah. Memendam rasa tak puas hati selalu aku amalkan demi kawan. Dunia blogger pun,ramai aku kenal kawan-kawan blogger walaupun tak pernah jumpapun. Malah ada yang aku tak rapat secara berdepan,mampu aku rapatkan dalam dunia blogger.Napa? Sebab aku banyak mesra dengan orang yang aku rapat je.

Nak pertahankan ikatan kawan tu sukar tapi cubalah.Hilang kawan memang sakit sangat.Kawanlah dengan semua ye. Aku sayang kawan aku...

2 comments:

Assalamualaikum dan salam sejahtera..
Komen dari kalian amat dialu-alukan tetapi jagalah adab berbahasa semasa komen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...