Hai orang-orang yg Beriman, jika datang kepadamu orang fasik membawa suatu berita, Maka periksalah dengan teliti agar kamu tidak menimpakan suatu musibah kepada suatu kaum tanpa mengetahui keadaannya yang menyebabkan kamu menyesal atas perbuatanmu itu( Al-hujuraat : 6 )

Monday, October 18, 2010

Islamic Fashion Ala Jahiliah

Aku bukanlah orang yang alim, yang tinggi darjatnya ataupun seorang yang pakar dalam bidang agama. Apatah lagi sebagai ulama,kalau ulama pun,ulama memo ja. (^_^)

Tapi dalam hukum-hakam Islam ni, aku pun tau juga mana betul,mana tak. Bab fesyen wanita, kalau bertudung tapi tak berapa sempurna, aku boleh terima lagi.Tapi bila aku tengok gambar-gambar Islamic Fashion, aku rasa macam orang yang anjurkan ni bukan setakat jahil, tapi bodoh dan mempersendakan Islam terus.
'Ustazah' yang memberi ucapan

Islamikkah kalau sampai belakang pun nampak? Fesyen Islamkah ni? Islam or selam? Ataupun bogel tapi malu? Aku bukan nak kritik membabi buta. Tapi fikirlah sebelum buat. Mana pergi ulama muda dalam organisasi anda? Malas dah nak membebel, tengok je Islamic Fashion tapi bogel di bawah ni:


Islamic Fashion Festival yang menghina Islam
Islamic sungguh, bogel kan lagi bagus!

Star Wars

Fuhh!!!Muslimah sejati betul

Barisan 'ustazah' Jahil
Sumber gambar-gambar ni aku tengok dekat blog PriaMalaya. Aku tak berpolitik tapi mendedahkan apa yang realiti.

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum dan salam sejahtera..
Komen dari kalian amat dialu-alukan tetapi jagalah adab berbahasa semasa komen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...